På lördag på lördag på lördag på lördag

Idag är det lördag och den är rätt fullbokad! Dans på stan typ halva dagen och sen till mormor för att äta mat. Jag hoppas att det blir lika kul som förra året! Det är säkert lika varmt som förra året så hoppas att barnen inte får solsting.Men hellre sol än regn!

Fredan var en händelserik dag för mig. I vanligt fall brukar jag alltid åka hem efter skolan, men igår åkte jag och Ellen till Linnea och Fredrik. Jättefin lägenhet tycker jag! Fredrik laga korvstroganoff som var JÄTTEGOD! Till korvstroganoffen så fick vi spaghetti, vart rätt paff. Hade aldrig ätit med spaghetti bara med ris, måste rekomendera spaghetti till alla, mycket godare än ris! Alva var där också, Linnea var barnvakt. Efter maten stack Fredrik till sitt jobb och då tog vi chansen att spela guitar hero. Roligare spel har jag aldrig spelat! Måste ha det spelet!
När jag kom hem så var jag lite social i början, sen gick jag in till mitt rum för att kolla på min tv, det kliade lite på näsan så jag gjorde en klassisk "ikakliare"  då brast ett blodkärl i min näsa och blodet började forsa. Springer till toan för att hämta papper, torkar torkar och än en gång torkar men det funkar inte. Det slutar med att jag ligger lutat över badkarskanten och låter blodet rinna. Badkaret var alldeles rött och det var blodsfläckar lite varstans på mitt rum och i badrummet. Blod på armar och ben, mitt nattlinne var blodigt och det såg ut som om jag hade rött skägg. Satt i grina av panik, aldrig förlorat så mycket blod så jag har tillåtelse att få panik. Kommer ALDRIG våga klia mig på näsan igen! Eller iaf på ett tag iaf. :P

Nu ska jag ta bort lite saker från bänken och sen ska jag byta om! ;)
Puss o kram  

Kommentera här: