Bra start på skolveckan!

Det här är nog den meningslösaste dagen på hela veckan i vanligt fall, men nu har de varit RIKTIGT meningslöst. Började imorse, kom hit på morgonen för att ha svenska från 10.05-13.05, men såklart är lektionen inställd. Sen när vi ska gå till draman som börjar 13.15-14.40 är också inställd så nu sitter man i nya expo för att jobba med barnboken, vilket jag har kommit rätt så långt på. Men fatta! Jag kommer inte ha någon enda lektion idag, eftersom vi pruta lite med Janne. Helt värdelöst att åka till skolan över huvud taget idag. Blir så arg på skolans system! Man får alltid reda på sakerna samma dag, aldrig dagen innan. Dom borde fixa något system där man skickar ut mail till dom som inte har några lektioner så slipper dom komma om dom är lediga hela dagen eller så man kan kontakta andra lärare om att man bara har en lektion osv. Men det verkar ju tydligen inte rektorn tänka på!

Jag har ju inte bloggat nåt under lovet förutom blogginlägget under här där jag klagar över träningssvårigheter. Lovade ju innan lovet att jag skulle plugga på lovet men så blev det inte riktigt. Har inte pluggat ett dugg, förutom igår. Har citatboken klar, har pluggat lite till samhäll och jag har renskrivit analysen. Sen har vi ju matten som jag helt hade glömt bort. Inte bra. Inte bra.

Men nu har jag jobbat på bra en stund så nu ska jag bara surfa runt lite. Sen blir det kanske stan med tjejerna? :)

Puss o kram

Kommentera här: